pondělí 16. února 2015

Nesmyslné koláčové grafy

Myslel jsem si, že už jsem o koláčových grafech napsal dost. To co jsem ale nedávno viděl na serveru F1news.cz mě zarazilo natolik, že se o tom nemůžu nezmínit.

Původní graf

Originální graf odkazuje na letošní testování monopostů F1 před novou sezónou. Autor se snažil znázornit, kolik výrobce pneumatik Pirelli dovezl sad různých směsí a kolik jich týmy v průběhu testů ve španělském Jezeru skutečně využili.

Co je špatně?
  • Typ grafu: koláče patří do kuchyně, ne do grafů a reportů
  • Barvy sice odkazují na barevné označní pneumatik, ale jako celej působí nesourodě a nepřehledně.
  • Graf přímo vybízí k nějakému porovnání, zjištění, kolik z jakých směsí bylo využito. To ale na dvojici grafů není zrovna snadné. Na první pohled tak například není zřejmé, že týmy využili skoro všechny sady zimní směsi. Ani není zřejmé, že z "tvrdých sad" bylo využito jen něco přes polovinu.

Nový graf a co se zlepšilo

  • Počet grafů. :-) Nejedná se o dva samostatná grafy, ale o jeden.
  • Díky tomu je porovnávání hodnot mnohem jednodušší. 
  • Popisky hodnot
  • Barevně je graf jednoduchý a díky tomu čitelný.
  • Typ grafu: zobrazené "teploměry" jsou pro zobrazení daného problému nejlepším řešením.
Potřebujete poradit, jak graf nebo tabulku vytvořit? Napište mi. :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat